DENTAL WELLNESS

by DELTA med

Dentálna hygiena

Naučíme vás starať sa o svoje ústa, aby ste chodili len na preventívne prehliadky! Všetko je vo Vašich rukách

Čo je dentálna hygiena?

Dentálna hygiena nie je len o bežnom čistení zubov. Predstavuje komplexnú odbornú starostlivosť zameranú na prevenciu zubných ochorení a ochorení ďasien. Zubná hygiena v našej réžii zahŕňa viacero krokov – od odstránenia zubného kameňa a povlaku, ktorý sa bežným čistením nedá odstrániť, až po profesionálne čistenie a leštenie zubných povrchov. Naši dentálni hygienici taktiež vykonávajú dôkladnú kontrolu stavu ústnej dutiny, čo zahŕňa vyšetrenie zubov, ďasien, jazyka a vnútorných strán líca. Cieľom je identifikácia prípadných problémov, ako sú začínajúce zubné kazy, zápaly ďasien alebo iné orálne ochorenia. Dentálna hygiena taktiež zahŕňa individuálne poradenstvo týkajúce sa správnej zubnej hygieny, vrátane odporúčaní pre vhodné zubné kefky, dentálne nite a ďalšie pomôcky.

Dentálna hygiena sa nezameriava len na riešenie aktuálnych problémov, ale je orientovaná aj na prevenciu, vzdelávanie pacientov a podporu dlhodobého zdravia ústnej dutiny.

Kedy je čas na dentálnu hygienu?

Dentálna hygiena by mala byť pravidelnou súčasťou našej zdravotnej rutiny. Sú situácie, kedy je potrebné vyhľadať profesionálnu starostlivosť čo najskôr:

• zvýšená citlivosť zubov: ak začnete pociťovať nepohodlie alebo bolesť pri konzumácii horúcich, studených, sladkých alebo kyslých jedál a nápojov, môže to byť znakom poškodenia zubnej skloviny alebo ustupujúcich ďasien,
  • zápach z úst: zapáchajúci dych, ktorý pretrváva aj po pravidelnom čistení zubov, môže byť indikátorom bakteriálneho usadzovania alebo iných orálnych problémov,
  • krvácanie ďasien: ak pri čistení zubov alebo použití dentálnej nite dochádza k krvácaniu, je to znamenie zápalu ďasien, ktoré môže viesť k vážnejším ochoreniam, ako je parodontitída (nespr. parodontóza),
  • zmeny v ústnej dutine: akékoľvek zmeny vo farbe, tvare, konzistencii alebo citlivosti v ústach, vrátane zubov, ďasien a jazyka, si zaslúžia odborné vyšetrenie.

Navštívením dentálneho hygienika, príp. dentálnej hygieničky pri akomkoľvek z týchto signálov môžete zabrániť ďalšiemu poškodeniu zubov či ďasien a zachovať zdravie svojej ústnej dutiny.

Je prospešné, ak si dentálna hygiena nájde miesto vo Vašom diári aspoň raz ročne, aj keď nemáte žiadne zjavné problémy. Pravidelné kontroly pomáhajú predchádzať mnohým potenciálnym zubným ťažkostiam.

Určenie správneho času na dentálnu hygienu je kľúčové pre zachovanie zdravia Vašich zubov a ďasien.

Profesionálna dentálna hygiena má za cieľ:

• Naučiť pacienta, ako sa čo najlepšie starať o ústnu dutinu
  • Vyčistiť, čo pacient zanedbal alebo nezvládol
  • Pomôcť lekárovi pri liečbe ochorenia parodontu (závesného aparátu zubov), či pacientov trpiacich na parodontitídu (zápalové ochorenie závestného aparátu zubu)

Profesionálnu dentálnu hygienu u nás vykonáva vyškolený zdravotnícky personál – dentálne hygieničky. Sú dôležitou súčasťou nášho lekárskeho tímu. Majú za úlohu Vám vysvetliť, prečo je dôležitá dobrá ústna hygiena a ukázať, ako sa o svoju ústnu dutinu čo najlešie postarať. Zaškolia Vás do techník správneho čistenia ústnej dutiny, prípadne Vám pomôžu zdokonaliť Vašu techniku, ktorú už používate. Ukážu a naučia Vás správne používať rôzne dentálne pomôcky.

Dôležitosť dentálnej hygieny

Pravidelná dentálna hygiena ponúka mnoho benefitov, ktoré zlepšujú nielen Vaše orálne zdravie, ale aj celkový životný štýl. Tu sú niektoré z nich:

• prevencia zubného kazu a parodontitídy – pravidelným odstraňovaním zubného kameňa a povlaku sa výrazne znižuje riziko vzniku zubného kazu a zápalov ďasien,
  • svieži dych – dentálna hygiena pomáha udržiavať svieži dych po dlhú dobu, a to eliminovaním bakteriálnych zvyškov, ktoré spôsobujú nepríjemný zápach,
  • predchádzanie vzniku systémových ochorení – zdravé ústa môžu znížiť riziko vzniku srdcovocievnych a iných systémových ochorení,
  • zvýšenie sebadôvery – zdravý a svieži úsmev zvyšuje našu sebadôveru a zlepšuje sociálne interakcie,
  • včasná diagnostika iných zdravotných problémov – pravidelná dentálna hygiena pomáha včas identifikovať potenciálne zdravotné ťažkosti v ústnej dutine. Dentálny hygienik môže počas pravidelných kontrol odhaliť aj rôzne začínajúce problémy, ako sú zubný kaz, zápal ďasien alebo príznaky iných závažných zdravotných ťažkostí, ktoré by inak mohli zostať nepovšimnuté.
  • podpora celkového zdravia: zubná hygiena hrá dôležitú rolu v podpore celkového zdravia. Bakteriálne infekcie v ústach môžu viesť k systémovým zdravotným problémom,
  • lepší tráviaci proces: zdravý ústny stav je kľúčový pre efektívne trávenie. Proces trávenia začína v ústach a zdravé zuby aj ďasná zabezpečujú lepšie mechanické spracovanie jedla, čo je prvým krokom v tráviacom procese.
  • lepšia kvalita života pre seniorov: pre staršiu populáciu, ktorá je náchylnejšia na zubné ochorenia a iné problémy súvisiace s orálnym zdravím, môže pravidelná dentálna hygiena významne zlepšiť kvalitu života. Zdravé zuby a ďasná znamenajú menej bolesti, lepšiu schopnosť prijímať potravu a celkovo lepšie zdravie ústnej dutiny.

Investovanie do dentálnej hygieny je
investíciou do vašej budúcnosti. Táto starostlivosť vám nie len ušetrí finančné
prostriedky za nápravu problémov spojených so zubným kazom či parodontitídou (nespr. parodontózou),
ale tiež zvyšuje kvalitu vášho života. Zdravý úsmev je vašou vizitkou v osobnom
aj profesionálnom živote a jeho udržanie by malo byť prioritou.

Dôležitosť dentálnej hygieny pred bielením

Počas sedenia dentálnej hygieny vrátime Vašim zubom ich prirodzenú farbu. Ak nie ste s farbou vlastných zubou spokojný, môžeme Vám zuby vybieliť. Aby bol efekt bielenia čo najvýraznejší, je nutné pred začatím bielenia zuby poriadna vyčistiť.

Zaučíme Vás a ukážeme Vám všetko potrebné

Už mnohokrát bolo preukázané, že dobrá domáca hygiena a pravidelná profesionálna dentálna hygiena sú najúčinnejšou metódou, ako predísť vzniku najrôznejších ochorení dutiny ústnej. Vaše zdravie je vo Vašich rukách. My Vaše ústa síce detajlne vyčistíme, no Vy ich musíte naďalej čisté udržiavať. A to každodennou starostlivosťou.

My Vám ukážeme ako na to! Vieme, že nie všetky dentálne pomôcky, dnes dostupné na trhu, sú najlepšie, ako i všetky dnes známe metódy čistenia zubov sú správne a vyhovujúce pre všetkých. Práve preto pre Vás vyberieme práve to, čo najviac potrebujete, zodpovedajúc Vaším možnostiam, Vašej zručnosti a stavu Vašej ústnej dutiny!

Často kladené otázky (FAQ)

Sedenie dentálnej hygieny má za cieľ vyčistiť ústnu dutinu a naučiť Vás tento stav dlhodobo udržať. Je to najjednoduchší a najlacnejší spôsob, ako udržať svoj chrup dlhodobo zdravý a tým predísť vzniku zubného kazu, či rozličných chorôb.

Sedenie profesionálnej dentálnej hygieny trvá štandardne cca. 60 min. Na začiatku sedenia vyšetríme stavu hygieny vo Vašich ústach, v druhej fáze Váš chrup dokonale vyčistíme a na záver Vás zaškolíme do dentálnych pomôcok, ukážeme Vám vhodné metódy čistenie, resp. Vám pomôžeme zdokonaliť tie Vaše.

Počas sedenia dentálnej hygieny odstránime povlaky, zubný kameň a pigmenty zo zubov, čím Vašim zubom prinavrátime ich prirodzenú farbu. Vaše zuby budú čisté a ich povrch príjemne hladký. Už niekoľko hodín po ošetrení budeťe mať pocit "čistých úst". Dlhodobejším efektom (po niekoľkých dňoch) sú hojenie ďasien, zníženie ich citlivosti a krvácavosti.

Novou metódou GBT (guided biofilm therapy) spolu s novými prístrojmi na dentálnu hygienu minimalizujeme opotrebenie povrchu zubov či poranenie ďasien. Najprv zuby jemným práškom opieskujeme. Ultrazvukom a ručnými nástrojmi čistíme už len tie miesta, kde sú zubný kameň či pigmenty veľmi ťažko odstrániteľné.  Prášok používaný pri pieskovaní je šetrný a ďasná nezraní. Ak Vám doma pri čistení zubov ďasná krvácajú, budú krvácať aj pri dentálnej hygiene. Avšak hneď potom sa Vaše ďasná v čistom prostredí začnú hojiť a už o niekoľko dní budeťe cítiť dramatické zlepšenie.

U ľudí s parodontitídov je krvácanie ďasien prirodzeným sprievodným znakom počaš dentálnej hygieny, ktoré sa však rýchlo zastaví a taktiež nastane rýchla fáza hojenia a dramatické zlepšenie.

Negatívne efekty kvalitnej dentálnej hygieny absolvovanej u zaškoleného personálu neexistujú. Čo však môžete vnímať ako negatívne je

• krátkodobá citlivosť zubov na termické podnety (spôsobené odstránením zubného kameňa z povrchu koreňov zubov a tým spôsobej krátkodobej citlivosti)
  • krvácajúce ďasná ihneď po ošetrení (u pacientov s rozsiahlym zápalom ďasien). Krvácanie sa však u zdravého človeka zastaví do niekoľkých minút.
  • odhalenie koreňov zubov a ustúpenie ďasien. Toto je spôsobené hojením ("odpúchaním") ďasien po vyčistení.

Na začiatku každého sedenia vyšetrením zhodnotíme stav dentálnej hygieny vo Vašich ústach. Na základe vážnosti stavu odporučíme interval, v akom by ste mali sedenie opakovať. Našim cieľom je naučiť Vás starať sa o ústnu dutinu čo najlepšie.  Zo začiatku sú intervaly kratšie. Po viditeľnom a merateľnom zlepšení sa interval môže predĺžiť na 6 až 12 mesiacov.

Otváracie hodiny

Pondelok 8:00 - 13:00
Utorok 8:00 - 13:00
Streda 13:00 - 18:00
Štvrtok 8:00 - 13:00
Piatok 8:00 - 13:00
Sobota ZATVORENÉ
Nedeľa ZATVORENÉ
Napíšte nám e-mail

recepcia@dentalwellness.sk

Zavolajte nám

DELTAmed

Presmerujeme vás na našu hlavnú stránku:

Naše darčekové poukazy si viete zakúpiť len na webovej stránke našej materskej kliniky www.deltamed.sk Teraz vás presmerujeme.